De eerste weekjes zitten er al op - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Danielle Loonen - WaarBenJij.nu De eerste weekjes zitten er al op - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Danielle Loonen - WaarBenJij.nu

De eerste weekjes zitten er al op

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Zo ook ik ga jullie via deze site een beetje op de hoogte houden van wat ik hier in het mooie Curacao allemaal al mee heb gemaakt. We zijn twee weken geleden aangekomen. Na wat probleempjes op het vlieg veld kwamen we rond zeven uur aan op het vakantie park. Waar we ons huisje te zien kregen. Het is een leuk en knus huisje. Nadat we onze spulletjes hadden uitgepakt hebben we nog even snel wat gedronken en zijn daarna optijd gaan slapen.

De volgende dag waren we al op tijd wakker. We hebben toen even met papa en mama via de Skype gekletst. En rond negen uur werden we opgehaald door het bedrijf waar we de auto huren. na het tekenen van het contract zijn we meteen gaan rond toeren. We hadden die dag meteen uitgezocht hoe we naar ons stage bedrijf moesten rijden. Daarna zijn we aan het zwembad beland op het park waar we slapen.

De volgende dag hebben we boodschapjes gedaan en zijn we daarna naar mambo beach geweest. Dat was een heel mooi strand waar we hebben gezwommen en aan het strand hebben gelegen. maar omdat we allebei niet zo'n zit kont hebben zijn we daar ook maar rond gaan lopen. En waren we ook al weer redelijk op tijd terug op het park.

Maandag kregen we een rondleiding op stage. De praktijk hier ziet er heel anders uit als de praktijken in Nederland. Dat maakt de ervaring hier ook een stuk leuker en interessanter. Dinsdag begon dan onze officiële eerste stage dag. we beginnen elke ochtend met het verzorgen van de dieren op de praktijk ( de parkieten, duiven papegaaien, boogies en Hato het hondje van de praktijk).

woensdag en vrijdag zijn de dagen dat er geopereerd wordt. vooral op woensdag is het druk met opereren. Dinsdag ochtend en vrijdag middag worden er huisbezoeken gedaan.

De eerste week stage was een interessante week maar ook erg vermoeiend.

Zaterdag gingen we na onze stage meteen door naar het strand genaamd daaibooi. het was een klein en knus strandje. Na dat we terug kwamen van het strand zijn we ons zelf gaan opfrissen om s 'avonds te gaan stappen. We gingen daarvoor naar Zanzibar. de sfeer daar was heel erg gezellig en er liepen mensen rond van alle leeftijden. Maar het is hier allemaal al een stuk vroeger afgelopen als in Nederland dus we waren al redelijk op tijd naar huis. Zondag hebben we het huisje gepoetst en zijn we boodschappen gaan doen. Daarna hadden we met de buren afgesproken om te gaan stappen. Ook die avond was erg gezellig!

Maandag zijn we naar Punda geweest. Daar waren leuke winkeltjes en een markt waar je van alles kon halen van fruit tot haarspullen. We hebben daar ook op een terrasje wat gegeten en daarna nog wat gedronken. Na het middagje rondslenteren zijn we uiteindelijk nog lekker weesten zwemmen bij ons op het park.

De tweede week stage ging weer in een razend snel tempo voorbij. We hebben weer veel geleerd en veel gelachten met elkaar, maar ook met onze stagebegeleider en de assistentes van de praktijk Ik baalde er wel ontzettend van dat ik de open dag van onze nieuwe stal thuis moest missen, maar wat is het een top ervaring om hier stage te mogen lopen!

Tijdens de voetbal wedstrijd hebben we gewoon stage bezoeken. gelukkig hebben we tussen de huisbezoeken door mee kunnen kijken bij de mensen thuis en het kunnen volgen via de radio. Hier kijken de mensen net zo fanatiek voetbal als de mensen in Nederland en juichen ze net zo hard mee voor Nederland. Na de lange stage dag zijn we vrijdag avond gaan uit eten bij een heel gezellig pizza zaakje.

Gisteren zijn we na onze stage weer naar het strand geweest genaamd port mari. Dit was een groter strand als daaibooi. Gisteren avond zijn we ook nog even een drankje gaan doen bij Zanzibar.

Zo nu heb ik jullie wel een beetje een inkijkje gegeven in onze eerste twee weken. We hebben al veel meegemaakt en vooral veel samen gelachen. We gaan vast en zeker nog een hele mooie tijd te gemoed hier in het mooie Curacao.

• 16 Juni 2014 - 21:32

Henk Brabers:

leuk dat je het daar zo naar je zin hebt geniet er van zoon krijg je niet veel

• 22 Juni 2014 - 22:17

Annelies Denissen:

Hoi Danielle,
    Leuk verslag! Maakt samen met het verslag van Milou mijn beeld van jullie stage toch weer een beetje completer!
    Geniet er samen nog maar lekker van!